کد خبر: ۹۳۸۹۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بوده است

انفجار‌های مهیب در بیروت | اسرائیل: مقر فرماندهی حزب‌الله را هدف گرفتیم | شایعه ترور نصرالله| ایران هشدار داد

صدای چند انفجار مهیب شامگاه جمعه در بیروت، پایتخت لبنان به گوش رسید.
انفجار‌های مهیب در بیروت | اسرائیل: مقر فرماندهی حزب‌الله را هدف گرفتیم | شایعه ترور نصرالله| ایران هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش اسرائیل اعلام کرد که مقر فرماندهی مرکزی گروه حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت را هدف گرفته است. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که فرماندهی مرکزی حزب‌الله زیر ساختمان‌هایی مسکونی قرار داشت.

برخی گزارش‌های تائیدنشده حاکی است که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بوده است. باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی در صفحه ایکس (توئیتر سابق) خود به نقل از منبعی آگاه نوشت که ارتش اسرائیل در حال جمع‌اوری اطلاعات است تا دریابد حسن نصرالله ترور شده است یا خیر.

به نوشته یورونیوز؛ رسانه‌های لبنان گزارش داده‌اند که حزب‌الله به زودی بیانیه‌ای در مورد این انفجار‌ها منتشر خواهد کرد. خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع ایرانی نوشته است که تهران در حال بررسی وضعیت حسن نصرالله است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی امنیتی گزارش داد که محل انفجار‌های شامگاه جمعه همان محل معمول برگزاری جلسات فرماندهی حزب‌الله بود.

انفجار‌ها در بیروت تنها دقایقی پس از پایان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک روی داد. نخست‌وزیر اسرائیل پیش از این پیشنهاد آمریکا و گروهی از متحدان این کشور برای برقراری آتش‌بس ۲۱ روزه بین اسرائیل و حزب‌الله را رد کرده بود.

تصاویر منتشرشده از محل انفجار‌ها در جنوب بیروت نشان می‌دهد که دود غلیظی به هوا برخاسته است. شاهدان عینی گفته‌اند که شدت انفجار‌های شامگاه جمعه ساختمان‌های شهر را به لرزه در آورد.

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از فرماندهان ارشد گفته است که هنوز تایید یا تکذیب ترور شدن حسن نصرالله ممکن نیست. در همین حال الجزیره به نقل از رادیو اسرائیل گزارش داده که یک منبع در ارتش اسرائیل می‌گوید شواهد مبنی بر اینکه نصرالله در این انفجار‌ها مجروح شده در حال افزایش است.

در حالی‌که اکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داده بود که پیش از حمله آمریکا را در جریان قرار گذاشته، باراک راوید، خبرنگار سرشناس اسرائیلی که ارتباطات گسترده‌ای دارد به از دو منبع آمریکایی گفته است که ایالات متحده از انجام این حمله مطلع نبوده است.

دفتر بنیامین نتانیاهو نیز گفته نخست وزیر اسرائیل سفر خود به نیویورک را زودتر از حد معمول به پایان رسانده و بلافاصله به اسرائیل بر می‌گردد.

دقایقی پیش از این انفجار‌ها هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه سه فرمانده حزب‌الله در بیروت شرکت کرده بودند.

هنوز گزارشی از تلفات جانی حمله هوایی اسرائیل به مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله منتشر نشده است.

تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله گزارش داده است که چهار ساختمان مسکونی در پی حمله اسرائیل با خاک یکسان شده است.

بنا به گزارش‌ها شدت انفجار‌های بیروت به حدی بود که لرزش و صدای آن‌ها تا فاصله ۳۰ کیلومتری احساس و شنیده شد.

در همین حال خبرگزاری تسنیم وابسته به نقل از «منابع امنیتی در محور مقاومت» گزارش داده که سید حسن نصرالله سالم است و خطری جان او را تهدید نمی‌کند.

سازمان ملل هم گفته است از حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت نگران است. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در یک نشست توجیهی گفت: «سازمان ملل با نگرانی شدید نظاره‌گر حملات بیرون است.»

سخنگوی پنتاگون هم اعلام کرده که ایالات متحده هیچ نقشی در این عملیات نداشته و از قبل هم از سوی اسرائیل در این خصوص مطلع نشده است. در این بیانیه همچنین آمده که ایالات متحده اطلاعات دقیقی درباره حمله بیروت در اختیار ندارد.

سیدحسن نصرالله و سیدهاشم صفی‌الدین در سلامت هستند‌

 خبرگزاری تسنیم نوشت: منابع مطلع در لبنان اطلاع دادند که هیچ یک از رهبران ارشد حزب الله لبنان در عملیات ترور وحشیانه امشب صهیونیست‌ها به شهادت نرسیده‌اند.

این منابع افزودند که عملیات امشب صهیونیست‌ها شکست خورده است.

سفارت ایران در بیروت: بمباران ضاحیه قواعد بازی را تغییر می‌دهد

سفارت ایران در لبنان در واکنش به بمباران ضاحیهٔ بیروت: رژیم اسرائیل باز هم مرتکب قتل‌عام خونینی با حمله به محله‌های مسکونی پرجمعیت شد و با ارائهٔ توجیهات نادرست سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانهٔ خود دارد.

بدون شک این جنایت محکوم و تشدید خطرناک تنش‌هاست که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و مجازات مناسب برای عامل آن لازم است.

انصارالله یمن حمله به بیروت را محکوم کرد

سخنگوی انصارالله: بمباران وحشیانهٔ حومهٔ بیروت نشان‌دهندهٔ میزان ناامیدی و سرخوردگیِ دشمن در برابر صلابت و استواریِ مقاومت اسلامی در حمایت از غزه است.

یقین داریم که ناامیدیِ دشمن بیشتر خواهد شد و شکست حتمی در انتظار اوست و انشاءالله او را در آستانهٔ نابودی قرار می‌دهد.

وزارت خارجهٔ ایران حمله به بیروت را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم‌کردن حملهٔ تروریستیِ رژیم صهیونیستی به ضاحیهٔ بیروت، گفت: این حملهٔ وحشیانه که با بمب‌های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی صورت گرفته، علاوه بر نقض فاحش مقررات حقوق بین‌الملل و حاکمیت لبنان، یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل کتمان است. بدون شک رژیم آمریکا هم در کنار رژیم صهیونیستی شریک جرم بوده و باید پاسخگو باشد. تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان به روشنی نشان می‌دهد که دعوت به برقراری آتش‌بس ازسوی آمریکا و برخی کشور‌های غربی، یک فریب آشکار با هدف خرید زمان برای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و لبنان است. حملات جنون‌آمیز امروز صهیونیست‌های کودک‌کش به بیروت، نشان‌دهندهٔ عمق کینه‌ٔ باند جنایتکار صهیونیست از مقاومت لبنان و استیصال و درماندگیِ آن‌ها از مقابله در میدان نبرد با نیرو‌های شجاع مقاومت اسلامی لبنان است.

کنعانی در پایان ضمن اعلام هم‌بستگی با لبنان، بر حمایت قاطع ایران از ملت، دولت و مقاومت لبنان تأکید کرد.

گزارش رسانه‌های غربی دربارهٔ سلامت یا شهادت فرماندهان حزب‌الله قابل اعتنا نیست‌

با توجه به شرایط فعلیِ لبنان و نحوهٔ دسترسی‌ها به سیدحسن نصرالله، امکان صحت‌سنجی برای رسانه‌های غربی وجود ندارد و اخباری که در مورد سیدحسن نصرالله و سیدهاشم صفی‌الدین منتشر می‌شود، قابل اعتنا نیست. برای رد یا تأیید اخبار باید منتظر بیانیهٔ رسمیِ حزب‌الله ماند.

بایدن: ما در حمله به بیروت مشارکت نکردیم و از آن بی‌خبر بودیم

بایدن در حالی این ادعا را کرده که برخی منابع صهیونیستی از اطلاع آمریکا پیش‌از حمله‌ٔ اسرائیل به بیروت خبر داده‌اند.

 لاریجانی: مسئلهٔ اسرائیل به امنیت ملی ایران ربط دارد

ایران در همۀ شرایط کنار مقاومت باقی خواهد ماند. اسرائیل دارد از خطوط قرمز ایران عبور می‌کند و ماجرا جدی خواهد شد.

در جنگ ۳۳ روزه هم بحران‌ها و حمله‌ها به‌شدتِ فعلی بود، اما درنهایت مقاومت پیروز شد. هنوز داستان‌های مفصلی در پیش است که امیدواریم به پیروزیِ مردم لبنان ختم شود.

با ترور رهبران مقاومت، افراد دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد. با ترور مشکل اسراییل حل نمی‌شود؛ بلکه مردم لبنان برای مقابله با صهیونیست‌ها مصمم‌تر می‌شوند.

 حزب‌الله: شهرک صفد را راکت‌باران کردیم

مقاومت اسلامیِ لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد مجاهدان این جنبش در حمایت از مردم فلسطین و در دفاع از لبنان و مردم آن و در پاسخ به تهاجم وحشیانهٔ اسرائیل به لبنان، شهرک اشغالیِ صفد را با راکت‌باران کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی: رژیم صهیونسیتی با اقدام امروز، دروازهٔ جهنم را به‌روی خود باز کرد.

پیام رئیس‌جمهور درپی حملات اخیر اسرائیل در ضاحیه بیروت

حملات امروز رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل پنهان است که ماهیت تروریسم دولتی این رژیم را بار دیگر آشکار کرد. جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان، نشانه‌ای از استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی بوده و ثابت کرد که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است. انتظار می‌رود تمامی کشور‌های جهان و به‌ویژه کشور‌های اسلامی، با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند. اینجانب همدردی خود را با ملت و دولت لبنان اعلام کرده و به خانواده شهدای سرافراز این حادثه تسلیت می‌گویم. در غم شما مردم عزیز و پرافتخار مقاومت لبنان شریک هستم. دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.»

حزب‌الله شهرک‌های «ساعر» و «کرمئیل» را موشک‌باران کرد

مقاومت اسلامی لبنان طی یک ساعت گذشته شهر صفد، شهرک «ساعر» و شهرک «کرمئیل» را موشک‌باران کرد. این حمله گسترده همچنان ادامه دارد و ده‌ها هزار صهیونیست به پناهگاه.‌ها فرار کرده‌اند.

درخواست ایران برای برگزاری نشست فوق‌العادۀ سران کشور‌های اسلامی

معاون وزیر خارجه خواستار برگزاری فوری نشست فوق‌العاده سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین شد.

وزیر خارجهٔ آمریکا بعد از جنایت رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت گفته است مسیر دیپلماسی هنوز در خاورمیانه امکان‌پذیر است.

دبیرکل سازمان ملل: باید به هر بهایی که شده از جنگ منطقه‌ای جلوگیری کنیم.

ارتش اسرائیل در پیامی از ساکنان بیروت خواست تا از ۳ منطقه این شهر به شعاع ۵۰۰ متر دور شوند.

سردار قاآنی در سلامت کامل است

در واکنش به برخی خبرسازی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت برخی مستشاران نظامی ایران در حمله جنایتکارانه امروز رژیم صهیونیستی در ضاحیه لبنان، پیگیری‌ها از منابع امنیتی حاکی است که «سردار اسماعیل قاآنی» در سلامت کامل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
0
1
حسن نصرالله کشته شده!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
0
1
رژیم تروریست دیگه به چی میگن؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین